Rus gazetesinden çarpıtma: Ağrı Dağı 1915'te Türkiye'nin oldu

14

Moskova Belediyesinin katkılarıyla yayınlanan Rus Metro gazetesi, Ermenistan’la ilgili yazısında tarihi çarpıtmalar yaparak Ağrı Dağı’nın 1915 yılından itibaren Türkiye’ye ait olduğunu iddia etti. Gazeteye konuşan bir yaşlı Ermeni sanatçı da, Türklerin Ermeni halkının “kökünü kazımak” istediğini öne sürdü.

Alyona Bobroviç imzalı ve “Ermenistan eski Sovyet geçmişini özlüyor” başlıklı yazıda Ermenistan’da yaşam ele alındı. Gazeteye konuşan Ermeni ressam Svetlana Kaladjan eşiyle birlikte SSCB hasretiyle yaşadığını anlattı. Gazete, yurtdışında yaşayan 10 milyon Ermeni’nin akrabaları için her yıl Ermenistan’a yaklaşık milyar dolar gönderdiğini yazdı.

Gazete Türkiye’de bulunan Ağrı Dağı’nın Ermeniler için “ulusal bir simge” olduğunu vurgularken, tarihi bir çarpıtmada da bulundu. Ağrı Dağı’nın ve sınırda bulunan Khor Vurab adlı Ermeni manastırının fotoğrafını yayınlayan gazete resmin altında ise, “Kutsal Ağrı, 1915 yılından itibaren Türkiye topraklarında bulunuyor, ama Ermeniler dağı kendilerinin olduğunu iddia ediyor” ifadeleri yer aldı.

Gazeteye konuşan Ermeni asıllı SSCB Halk Sanatçısı Sos Sarkisyan, Türkleri “soykırım” yapmakla, Azerileri de “Ermenistan’ı işgal etmekle” suçladı. Yaşlı sanatçı, “Bizim için bağımsızlık çok önemli. SSCB yıllarında Türkiye ile savaş sırasında yaşanan Ermeni “soykırımından” konuşmak yasak idi. Neticede bu olayı bilmeyen bir nesil yetişti. Bugün biz bu olayı Birleşmiş Milletler (BM) kürsüsünden bile konuşuyoruz... SSCB’nin dağılmasının ardından 20 yıl geçti, fakat Ermenistan halen ekonomik abluka altında. Türkler bizden nefret ediyor, onlar 1915 yılında bizim kökümüzü kazmaya karar verdi. Biz onlara engel oluyoruz, onlar kuzeyde Osmanlı İmparatorluğu kurmak istiyor. Azeriler toprağımızı ele geçirdi, şimdi çok az toprağımızı geri alabildik... Rusya ile küçük de olsa sınırımız yok, dolayısıyla şans Ermenistan’dan yana değil” dedi.

Fuad Seferov, Moskova, Cihan