Putin’den enformasyon atağı; devlet haber ajansı yapılandırıldı

196

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’în talimatıyla Ria Novosti haber ajansı kapatılarak yerine “Rossiya Segodnya” (Rusya Bugün) isimli yeni uluslar arası haber ajansı kuruldu. Kurumun başına ünlü Rus gazeteci, Rusya Devlet Televizyon Radyo Kurumu VGTRK Genel Müdür Yardımcısı Dmitri Kiselyov getirildi.

Putin’in talimatıyla diğer önemli devlet medya kurumu Rusya’nın Sesi radyosu da söz konusu ajansla birleştirilecek.

Putin’in imzaladığı kararnamede, “Federal devlet kurumu “Rus uluslar arası haber ajansı Ria Novosti” kapatılıyor ve hakları federal devlet kurumu uluslar arası devlet haber ajansı Rusya Bugün’e geçiyor.” ifadeleri yer aldı.

Talimata göre, Rusya’nın diğer köklü medya kurumu Rusya’nın Sesi radyosu da Rossiya Segodnya haber ajansına birleştirilecek.

Rus basınına göre, yeni haber ajansının asıl görevi devlet politikaları ve Rus toplumsal hayatıyla ilgili bilgileri yurtdışına yansıtmak.

Konuyla ilgili açıklama yapan Rusya Devlet Başkanlığı Genel Sekreterliği Başkanı Sergey İvanov, yeni medya yapılanmasında amacın harcamaların azaltılması ve verimli çalışmaların artırılması olduğunu vurguladı. İvanov, “Rusya bağımsız politikalar uyguluyor, ulusal çıkarlarını iyi şekilde savunuyor. Dünyaya bunu anlatmak kolay değil. Ama bunu yapmamız lazım. Burada belirli ölçüde başarılarımız var, ama bunun yanında zorluklar da var. Eminim ki bunları çözeriz.” dedi.

Rusya’nın Russia Today olarak yayın yapan televizyonu ise farklı bir kurum olarak devam edecek. RT Başkanı Margarita Simonyan konuyu gazetelerde gördüğünü söyledi.

Putin’in imzaladığı yasaya göre Ria Novosti 3 ay içinde Rossiya Segodnya (Rusya Bugün) olarak yapılacak. Yeni ajans çalışmalarını mevcut binasında sürdürecek.

Ria Novosti, Nazi Almanya’sının 1941’de Sovyetler Birliği’ni işgalinden iki gün sonra Sovyet Bilgi Bürosu olarak çalışmalarına başlamıştı. Ajans halen 45 ülkede bürosu bulunuyor ve 14 ayrı dilde yayın yapıyor.

Gazprom-Media geçen ay Ria Novosti’nin de içinde yer aldığı Profmedia grubunu ünlü milyarder Vladimir Potanin’den satın almıştı. Gazprom-Media’nın başına da Kremlin eski danışmanlarından Mihail Lesin getirilmişti.