İngiltere'ye götürülmek istenen 'paraşüt mağduru eşek' sahte çıktı

5

Komsomolskaya Pravda gazetesi İngilterenin önde gelen magazin gazetesi The Sun'ın 2 bin dolara satın aldığı  'paraşüt mağduru eşeğin' sahte olduğunu yazdı.

Reklam amacıyla bir plajda paraşütle uçuran ‘Anapka’ isimli eşeği sahibi Vasili Gorobets Komsomolskaya Pravda gazetesine yaptığı açıklamada eşeğin halen kedinsinde olduğunu ve The Sun gazetesinin aldatıldığını ileri sürdü. Eşeğinin gri renkte olduğunu belirten Gorobets, “Bunu görüntülerde de görebilirsiniz. Halbuki The Sun'in satın aldığı rengi kahverengi” diye konuştu.

Rusya’nın Krasnadar bölgesindeki Azak Denizi kıyısında geçen ay gerçekleşen reklam gösterisinde, eşeğin havada bir saat asılı kalması, başta hayvanserverler olmak üzere dünyanın tepkisine yol açmıştı. Paraşüt ile uçuşlara ilgi çekmeyi amaçlayan reklam organizatörleri, bir anda hayvanseverler ve halkın tepkisiyle karşılaşmıştı. Tepkilerin büyümesi ile birlikte Krasnadar bölge mahkemesi, hayvan haklarının istismar edilmesi nedeni ile eşek sahibi ve firma hakkında soruşturma başlatmıştı.

Eşeği The Sun gazetesine satan Vasili Umaraliyev ise suçlamaları yalanladı.

The Sun gazetesi eşeği asıl fiyatından 14 kat daha fazla para vererek satın aldı. Ardından eşeği  Krasnodar'dan Moskova'daki Kremlin Sarayı’nın Süvari Okulu barınağına getirtti. Bir aylık tedavinin ardından The Sun Anapka'yı İngiltere’nin Hampshire şehrindeki hayvan barınağına göndermeyi amaçladığını duyurmuştu.

Komsomolskaya Pravda'ya açıklamalarda bulunan film yıldızı ve hayvan savunucusu Brigitte Bardot da Kremlin barınaklarında bulunan eşek ile Krasnodar'da havaya uçurulan eşeklerin farklı olduğunu onayladı.

Yaşar Niyazbayev, Moskova, Cihan