Rus WikiLeaks Putin'in olduğu iddia edilen sarayın fotograflarını yayınladı, site kapandı

5

Amerikalı diplomatların yazışmalarının yayınlandığı ve dünya kamuoyunu aylardır meşgul eden WikiLeaks'in Rusya versiyonu RuLeaks.net de yayınlanan bilgiler sitenin kapatılmasına neden oldu. RuLeaks.net Rusya Başbakanı Vladimir Putin'e ait olduğu iddia edilen ve değeri 1 milyar dolar olan Karadeniz tatil kenti Soçi yakınlarında bir sarayın fotograflarını yayınladı.

Ria Novosti'nin haberine göre RuLeaks.net'in kurucularından Rus Korsan Parti lideri Pavel Rassudov fotografların yayınlanmasının ardından sitenin bloke edildiğini savundu. İtalyan tarzı inşa edilen lüks sarayın fotograflarının yayınlandığı siteye girmek isteyenler teknik nedenlerden hedefine ulaşamıyor. Rassudev verdiği bilgide, "Biz sorunun nedenlerini bulmaya çalışıyoruz. Bunun klasik bir DDosS saldırısı olduğunu düşünüyoruz" dedi.

putin_2Rusya Korsan Parti'si 14 Ocak'ta yaptığı açıklamada Rusya'nın 'WikiLeaks'ini kuracaklarını ilan etmiş ve internet kullanıcılarını sitelerine rüşvet, yolsuzluk ve diğer sosyal konularda kritik bilgi ve belgeleri göndermelerini istemişti.

Washington Post'da 23 Aralık'ta yayınlanan iddialarda Rus Sergey Kolesnikov Rusya Devlet Başkanı Dmitri Medvedev'e mektup yazarak sarayın Rus iş adamlarının Putin'e ayırdıkları fonlardan inşa edildiğini iddia etmişti. Kasım 2009'a kadar Putin'e para yatırdığı iddia edilen bir şirkette çalışan Kolesnikov, paraların kaynağının rüşvet ve yolsuzluk olduğunu savunuyor.

putin_3Rusya Başbakanı Putin'in danışmanı  Dmitri Peskov iddiaların doğru olmadığını, tartışılan bina ile Putin'in hiç bir ilgisinin olmadığını açıklamıştı.

Faruk Akkan, Moskova, Cihan